Najlepší realitný maklér odhalený. Aký má byť?
Najlepší realitný maklér odhalený. Aký má byť?
Realitný maklér zastupuje potenciálnych zákazníkov pri predaji či nákupe nehnuteľností. Pomáha im nájsť dom či byt, ktorý vyhovuje ich preferenciám. Ak vás zaujíma, aký má byť, čítajte ďalej.
Realitný maklér: čo mu nesmie chýbať?
Hľadáte realitného makléra, ktorý vám pomôže premeniť sen o bývaní na realitu, alebo predá vašu nehnuteľnosť za adekvátnu cenu? Chceli by ste sa venovať realitám a neviete, ako začať ako realitný maklér? Ako skúsená realitka vo Zvolene sme dali dokopy súbor vlastností, schopností a zručností, ktoré vám nesmú chýbať. Čo je dôležité?
Odbornosť a skúsenosti
Jednou z najdôležitejších vlastností, ktoré musí mať dobrý realitný maklér, poskytujúci realitné služby, je odbornosť a adekvátne skúsenosti. To znamená, že znalosti o trhu s nehnuteľnosťami, najnovšie trendy z tejto oblasti, ovládanie právnych predpisov i základov z oblasti financovania nehnuteľností sú nevyhnutnosťou. Vďaka nim vie svojim klientom poskytnúť jasné a presné informácie.
Bezúhonnosť
Bezúhonnosť je jednou z kľúčových vlastností realitného makléra. Musí byť prítomná v komunikácii i obchodných vzťahoch. Bez čestnosti a otvorenej komunikácie je nemožné vybudovať si dobrú reputáciu. Neetické správanie môže realitnému maklérovi zničiť kariéru, pretože zlá povesť sa napráva iba veľmi ťažko. Takisto nie je žiadnym tajomstvom, že práve referencie rozhodujú o tom, koľko klientov sa na realitku vo Zvolene či kdekoľvek inde obráti.
Učiteľské zručnosti
Možno to na prvý pohľad vyzerá zvláštne, ale dobrý realiťák disponuje aj učiteľskými zručnosťami. To znamená, že svojich klientov na ceste predajom či nákupom nehnuteľností vzdeláva, resp. poskytuje im relevantné informácie a trpezlivo im vysvetľuje to, čomu nerozumejú. Týka sa to najmä klientov, ktorí ešte nemajú žiadne skúsenosti s realitami.
Komunikačné schopnosti
Okrem odbornosti, vedomostí a bezúhonnosti sa najlepší realitný maklér nezaobíde bez výborných komunikačných schopností. Komunikácia môže byť v niektorých prípadoch náročnejšia, pretože klienti sú rôzni. Niektorí preferujú telefonický rozhovor, iní e-mailovú komunikáciu a ďalší osobný kontakt. Realitný maklér sa musí vedieť tejto skutočnosti prispôsobiť.
Pri osobných rozhovoroch je dôležité vedieť sa presne a jasne vyjadriť a odpovedať na otázky. Podceňovať netreba ani empatiu, asertivitu a schopnosť aktívne počúvať. Aktívne počúvanie je o tom, že realiťák venuje plnú pozornosť počúvaniu klienta. Až potom odpovedá na jeho otázky, alebo sa vyjadruje k tomu, čo hovorí.
Kreativita a schopnosť riešiť problémy
Problémy sú neodmysliteľnou súčasťou života. Kľúčové je naučiť sa ne pozerať ako na výzvy, ktoré človeka posúvajú vpred a robia lepším. To platí aj pre realitného makléra. Ten musí disponovať schopnosťou riešiť problémy s pokojom a dávkou kreativity. Predaj domu, ktorý je na trhu už dlhý čas, alebo zvládanie klientov s nereálnymi očakávaniami, sú bežnou súčasťou života realitného makléra.
IT zručnosti
Časy, keď si realitní makléri vystačili s telefónom a diárom, sú dávno preč. Moderné technológie sú schopné zefektívniť prácu realitných kancelárií, ako je napríklad organizácia rozvrhu, zdieľanie dokumentov s kolegami, využívanie umelej inteligencie pri úprave fotografií a videí a podobne. Samozrejme, od miery IT zručností sa odvíja aj plat realitného makléra.
Zodpovednosť, flexibilita a motivácia
Ak si chce realitný maklér vybudovať výbornú reputáciu, pomáhať klientom vo svete realít a zároveň viesť úspešný biznis, nezaobíde sa bez zodpovednosti a veľkej dávky motivácie. Musí mať v sebe odhodlanie prispieť svojou prácou k tomu, aby bol svet lepším miestom. To ide ruka v ruke s každodennou usilovnou prácou, dávkou flexibility, ale aj spomínanou odbornosťou, bezúhonnosťou, komunikačnými zručnosťami a schopnosťou pozerať sa na problémy ako výzvy.
Za našou realitkou stoja tí najlepší, a preto s našou realitnou maklérkou zvládnete celý proces predaja či nákupu nehnuteľnosti jednoducho, rýchlo a kvalitne.